HTML

Jason film

Ezen a blogon a véleményemet fogom megosztani az olvasóimmal azokról a filmekről amiket láttam. Igyekszem a film tartalmáról nem beszélni, hogy azok is el tudják olvasni az írásaimat, akik még nem látták az adott filmet. Ha a film tartalmáról lesz szó, akkor azt SPOILER jelzéssel fogom ellátni. Box-office adatokat is szerepeltetek a leírásokban. Jó szórakozást!

Friss topikok

  • Jason19: Kervajfog: a el tudsz vonatkoztatni a regényektől, és úgy ülsz le a film elé, hogy nézel egy kis k... (2011.09.14. 23:17) Conan, a barbár
  • oroberto: Én is megnéztem a filmet moziba a látvány miatt. Részben egyetértek veled Jani az eleje tényleg jó... (2011.07.13. 13:03) Transformers 3
  • kolomparrodrigo: napirajz.hu/archives/2006/04/06/1427942/ :) Nem tudtam kihagyni... (2011.07.02. 17:07) Transformers 2 - A bukottak bosszúja
  • szaszab: te tudsz vmit? fogadjunk szereztél egy deloreantet és megyünk 2015 be egy szépség klinikára mint B... (2011.06.28. 23:56) Francia kapcsolat
  • szaszab: @Jason19: tudom azért írtam :D (2011.06.28. 23:52) Piranha 3D

Linkblog

Az idei nyár mustrája

2011.09.14. 04:38 Jason19

Úgy döntöttem írok egy rövid összefoglalót a nyár mozis élményeiről. Az összes nyáron bemutatott filmről nem tudok írni, csak az általam is látott filmekre hagyatkozom. Megpróbálom jellemezni, melyik film tetszett, és mi okozott csalódást. Ez az én véleményem lesz, és nem egy általános nézői vélemény a filmekről. Így lehet másnak, teljesen más lenne a véleménye. A mozis nyár májussal kezdődik és augusztussal ér véget. Én a szeptember 1-én bemutatott filmeket azért még idecsaptam, ahogy az április végit is. Ne csodálkozzon hát senki, ha a nyári filmek felsorolásában megtalálja Thort, Conan-t, vagy a Forráskódot.

 

Kezdjünk is bele. Külön szekciót fordítanék a Magyar filmeknek és a művész filmeknek, de mivel sem kiemelkedő Magyar film, sem művészfilm premier nem volt a nyár folyamán, így erről nem is kell beszélnem. Térjünk hát át a popcorn kategóriára.

 

A nyár legjobban tetszett filmjei, pozitív csalódásai:

Számomra a nyár legjobb filmje a Super 8 lett. Amikor az első trailer-t láttam a filmről, azt hittem egy Cloverfield klón lesz. De szerencsére nem erről volt szó. Egy a hangulatában az E.T.-re emlékeztető, igazi Spielberg-es, gyerek mozi lett. tehetséges sztárokkal, sok humorral, nagyon jó látványvilággal, és a ’80-as évek hangulatával. Mindenkinek ajánlom, aki szereti az E.T.-t.

Másik film, ami nagyon tetszett a Transformers 3. volt. A történet nincs olyan szép, mint a Super 8-ban, ahogy a színészek sem dolgoztak meg annyira a pénzükért, de a látvány mindent visz. Azt írtam, hogy az Avatar óta nem láttam ilyen akció effekteket. Ezt még most is tartom. Leszögezett a székbe, és tátott szájjal bámultam, hogyan zúznak le a robotok egy nagyvárost. Sokkal jobb lett, mint a második epizód, visszatértek a szerethető első rész hangulatához.

Harmadik a Majmok bolygója - Lázadás. Amikor hallottam a hírt - úgy egy évvel ezelőtt - hogy újabb Majmok bolygója remake készül, lefittyedt a szám. Eldöntöttem, ezt a filmet tuti, hogy nem nézem meg moziban. Rajongója vagyok a ’68-as eredetinek, és nem szerettem a Tim Burton féle remake-t, habár Tim Burton az egyik kedvenc rendezőm. A filmet bemutatták, és a kezdeti jó kritikák rá vettek, hogy elmenjek, és megnézzem. Hatalmas pozitív csalódás, és nagyon jó döntés volt, hogy moziban néztem meg. A film tényleg nagyon jó. Tökéletesen illeszkedik az eredeti történetbe, így nem rombolták le a mítoszt. De emellett modern és hihető. Ez egy olyan verzió, ami ma még reálisnak is tűnhet. Nem mentek el az akció irányába, hanem a színészi játékra bízták a filmet. A digitális majom pedig hatalmasat alakított. Itt jár a technika, ma már teljesen élethű mimikát is meg lehet egy arcon jeleníteni számítógéppel.

 

A nyár jó filmjei:

Harry Potter és a Halál Ereklyéi, 2. rész: Jól sikerült mozi lett. Talán az egyik legjobb a nyolc film közül. Sokan fanyalogtak a hetedik rész miatt, mert kicsit vontatottra sikerült, de a fanyalgókat is meggyőzte a befejező epizód. Méltó befejezése ez, a kis varázsló tanonc kalandjainak. Bár a 3D nem adott túl sokat a filmhez, de a látvány magával ragadó. Van itt hatalmas csata, varázs-párbaj, mindenféle szörnyek, óriások. És dráma. Talán az egyik legérzelmesebb-legdrámaibb rész. A színészi játék is itt forrt ki igazán. Az utolsó négy rész közül mindenképp a legjobb lett. Sokak a harmadik és negyedik részt találták a legjobbnak. Innentől a harmadik, negyedik, és a nyolcadik a legjobb.

X-men – Az elsők: Nekem az egyik kedvenc képregény filmes adaptációm, az X-men. Én mind a három részét nagyon élveztem.  A Farkas feldolgozás sem volt rossz, bár az számomra az utolsó a franchise-ban. Ez a rész is nagyon jól sikerült. A két színészről elhittem, hogy tényleg ők a fiatal Charles és Magneto. Nagyon jól hozták a szerepeiket. A történet is kiváló lett. A látvány is jó, bár elsősorban nem erre tették fel a filmet. Egyik kedves barátom nagyon nem élvezte, mert vontatottabb volt, kevésbé akció orientált, mint az előző részek, de nekem ettől még bejött. Viszont egy-két apróság nem illeszkedik az első három epizód cselekményébe, így nehéz velük összekötni.

Halálos Iramban – Ötödik sebesség: Igazi pozitív csalódás a film. Az ember azt gondolná, egy széria ötödik darabjától semmi jóra nem számíthat. Tévedés. Én szerintem ez a legjobb rész az egész sorozatban. Az első rész nagyon tetszett. Akkor még újdonság volt a tuning autók illegális városi versenyei. Megihlette a Need for Speed játék sorozatot is. Két évvel a film premierje után, ők is kidobták az illegális éjszakai versenyekre és az autók tuningjára kihegyezett játékukat. Talán a széria legjobb darabját, az Underground-ot. A film második része már gyenge lett. Főleg Vin Diesel nélkül. Olyan ez, mint a Terminátor Schwarzenegger nélkül. A harmadik részt meg sem néztem. 2006-ra már csömörünk lett a stílusból. Érezték is a stúdiónál, hogy ez így nem fog tovább menni. 2009-ben a harmadik részt is jegyző Justin Lin kezébe adták a franchise-t, és visszacsábították Vin Dieselt, Michelle Rodriguez-t is.  Az illegális versenyekről, inkább áttértek egy rabló-pandúr, üldözéses történetre. A film sikeres lett. A nézők szerették, az akkori sorozat legjobb darabja lett. Az ötödik rész, még többet ad. Jön az üldöző, Dwayne „The Rock” Johnson. Igazi Heist mozi. Csavaros, bankrablós sztori. Vin Diesel és a Szikla összecsapása pedig az egyik legjobb akció páros bunyója. 2013-ban jön a hatodik rész. Michelle Rodriguez visszatér. Lehet még ütősebb a történet? Ezek után kíváncsian várom.

 

Nem csalódtam bennük, egyszeri kikapcsolódásnak megfelelnek:

Forráskód: Jó kis sci-fi volt, bár annyira nem fogott meg, hogy most azonnal újranézzem. Annyira már nem is emlékszem a filmre. Az alap sztori nagyon érdekes, bár nem újdonság. Egy katonát visszaküldenek az időben, hogy kivizsgálja egy vonat felrobbantásának ügyét. Nyolc perccel az esemény bekövetkezése elé képesek visszaküldeni, de akár több alkalommal is. Ha nem sikerül megtalálni a merénylőt, visszaküldik még egyszer. Az Idétlen időkig sci-fi változata. A film jó volt, de nem hagyott bennem annyi emléket, hogy visszaemlékezzek rá, mi is történt azon a vonaton. Egyszer azért érdemes megnéznie annak, aki még nem látta.

Paul: Egy vicces vígjáték egy angol, UFO fan párosról. Elindulnak Amerikába, hogy bejárják az UFO jelenségek legfontosabb helyszíneit, amikor egy igazi űrlénybe botlanak. Az űrlény, egy nagy pofájú, füvezős, bajkeverő fickó. Miatta rengeteg kalandba, és kalamajkába keverednek. Persze megtalálják az igaz szerelmet is, karriert építhetnek, és hatalmas jellemfejlődésen mennek át. Ez olyan igazi Simon Pegg, Nick Frost mozi. Színvonalas, akár a Haláli hullák hajnala, vagy a Vaskabátok volt. Jót röhögtem minden percén.

Thor: A képregény világából ismert Thor figuráját is bemutatták a Marvel stúdiónál. Ez a film azért készült, hogy megfelelő felvezetése legyen a jövőre érkező Avengers mozinak. A film jól sikerült, élvezhető, izgalmas, és humorban is bővelkedő. Viszont kicsit érezni rajta, hogy csak egy karaktert bemutató film lett. Nincs több szándéka, mint megismertetni velünk a Kalapács Istent. A legjobban az Asgardon játszódó részeket szerettem. Szerencsére nincs belőle kevés, a film fele ott játszódik. Azt hiszem, minden képregény rajongónak csak ajánlani tudom. A hangulata a Vasember filmhez hasonlít. A színész bár annyira nem karakteres, mint Robert Downey Jr. volt, de azért jól hozza a figurát. Igazi arrogáns fickó.

Amerika Kapitány: Az első bosszúálló: Ezt a filmet is élveztem, bár ugyanazt tudom elmondani, mint a Thornál. Érezni rajta, hogy egy felvezető film az Avengershez. Anélkül nem annyira értékes. Mondanám úgy is, hogy a Két Torony nem érne sokat, a Gyűrű Szövetsége nélkül. Ennek a filmnek már kicsit másabb a hangulata. Nem annyira a könnyed Vasember-Thor vonalat követi, bár humor van ebben a filmben is jócskán. Kicsit drámaiabb hangvételű. Talán azért, mert a második világháború idején játszódik. A színész nagyon jó. Főleg addig, amíg meg nem kapja a szuper szérumot. A látványvilág is jó. Főként a sok náci kütyü. Képregény rajongóknak ajánlott.

Zöld Lámpás: Ezt a filmet a kritikák nagyon lehúzták. Nem értem miért. Semmivel sem rosszabb, mint a nyár további képregény adaptációi. Persze azt nem mondanám, hogy helye van a legjobb képregény filmek között. Az a Batman, az X-men, és a Hellboy. De egy élvezhető űrmese. A legerősebb részei a filmnek az űrben játszódó részek. Hasonlatosan a Thorhoz, szerencsére nincs belőle kevés. A színész annyira nem kiemelkedő, de azért hiteles. A látvány világ sem rossz. A történet végtelenül egyszerű. Az a régi módi, van a pozitív hős, és a negatív antihős, akik összecsapnak, és a végén a hős nyer. Eleinte a hősünk nem érzi magát méltónak erre a szerepre. Próbál kibújni a felelősség alól, de később, mikor szerelme, sőt szülő bolygója kerül veszélybe, kiáll az igazáért. Láttuk már ezerszer, én mégsem unom. Kellemes nyári kikapcsolódás.

 

Többet vártam:

A Karib-tenger kalózai – Ismeretlen vizeken: Önmagában véve ez a film jó lenne. Úgy értem, ha az első három Karib tenger kalózai epizód nem létezne, és ez a film lenne az első, akkor azt mondanám, hogy ejha, de jó kis kalandfilm. Izgalmas, humoros, látványos. Vannak nagy tengeri csaták, vívások, szörnyek, mindenféle lények, romantika. Érdekes karakterek, gondoljunk csak bármelyik kalózra. De az első három film igenis, létezik. Így olyan érzésem volt, hogy ezt a filmet már láttam. Semmi újdonságot nem adott nekem. Az első film új volt. Hiszen előtte évtizedek óta nem volt sikeres kalóz mozi. Ráadásul pikánsabbá tette a filmet a fantasy vonal is. Nagyon jó karaktereket ismerhettünk meg benne, elsősorban a Johnny Depp által megformált, Jack Sparrow-t. A második és a harmadik részt már erőltetettnek éreztem. Újabb rókabőr lehúzásnak. Kicsit hasonló érzésem volt, mint a Mátrix második és harmadik részénél. Ez az utolsó rész, már csak akkor működött volna, ha megújítják a sorozatot. De ez nem történt meg. Ugyan Orlando Bloom és Keira Knightley kiszállt a produkcióból, de a szerelmi szállat Penélope Cruz és Johnny Depp köré építették. Ez annyit nem adott hozzá, hogy elég legyen a megújulásra. Már kicsit Jack Sparrow-ból is elegem lett. Ami vicces volt az első részben, itt már idegesítő. A megújulás itt nem sikerült úgy, ahogy a Halálos Iramban sorozatnál. Mivel a bevételek az egeket rengették, jön az ötödik rész. Ott már tényleg ki kell találni valami újat.

Rio: Nehezen tudom hova sorolni ezt a mesét. Nem volt vele az ég világon semmi gond. Nagyon aranyos kis mese. Ennél többet nem is várhatna az ember, egy olyan mesétől, ami a gyerekeknek szól. Mert ez a mese tényleg a gyerekeknek szól, méghozzá a fiatalabbaknak.  Nincsenek benne felnőtteknek szóló kikacsintások. Míg a Rango inkább felnőtteknek szólt, addig a Rio, inkább a gyerekeknek. Szóval egy felnőtt, nem fogja tudni úgy élvezni, mint mondjuk a Shreket, vagy a Wall-E-t. A 3D viszont nagyon jó. Nemhiába, a CGI animációs filmeknél működik a 3D, sokkal jobban, mint az élőszereplős filmeknél.

Cowboyok és űrlények: Csalódni nem csalódtam benne. Pont azt nyújtotta, mint amit a címe ígért. A cowboyok lövöldöznek egymásra, meg az indiánokra, amikor megérkeznek az idegenek. Össze kell fogniuk a közös ellenség ellen, és ebben csak a különös idegen segíthet nekik. Kicsit western, kicsit sci-fi. De talán pont ez a kettőség miatt, kicsit egyik sem. Mert westernek nem a legjobb, a Félszemű, és a Rango is sokkal jobb volt. Sci-finek sem lett a legjobb, hiszen akár a Transformers, vagy a Zöld Lámpás is jobb. Szóval fura egy film, de azét élvezhető. Nem bántam meg, hogy megnéztem, bár kicsit többre számítottam, az után, hogy egy-két kritikus nagyon jókat írt a filmről.

 

Csalódtam:

A pap: Csalódtam-e benne? Jó kérdés. Nem igazán élveztem a filmet. De nem is vártam sokat, hiszen hallottam a negatív kritikákat. Kicsit elegem van a vámpíros filmekből. Ma ez a stílus a reneszánszát éli. Úgy is mondhatnám, hogy a csapból is vámpír folyik. Persze a mai vámpírok már kicsit másabbak, mint régen voltak. Fényben járnak, érzelmesek, és vegetáriánusok. Ezért felüdülés minden évben látni, egy olyan igazi, kőkemény vámpír filmet. Olyanokra gondolok, mint a Sötétség 30 napja, vagy a tavalyi Daybreakers. A papnál is lehetett számítani valami hasonlóra, de sajnos nem így jött össze. A vámpírok igazából nem is vámpírok, csak valami korcs szörnyek. Nem szívnak vért, pusztán csak lemészárolják az embereket. A főellen mondjuk nem lett rossz, bár erőltetetten sablonos. A papok elég cool-ak. Bár pont Paul Bettany az, aki nem egy akció színész. Már a Légióban sem volt hiteles, itt sem. Wesley Snipes-ról elhittem, hogy egy karddal képes vámpírokat hentelni, de Paul Bettany-ról nem hiszem el. A látvány sem volt igazán ütős. Kicsit a „B kategóriás” színvonal. Jó a jövőbeli város, de láttam már a Tim Burton féle Batman filmben, és a Szárnyas fejvadászban is. Összességében véve, nem volt egy nagy film.

Conan: Ahhoz képest volt ez a film csalódás, hogy mennyire vártam már évek óta. Körülbelül két-három éve hallottam először, hogy jön a Conan remake. A Schwarzenggeres az egyik kedvencem. Imádtam a hangulatát, a zenéjét, és Arnoldot, mint hatalmas, szótlan barbár. Ráadásul Jason Momoa is meggyőzött, mint barbár, a Trónok harcában. Ő játszotta Khal Drogot, és nagyon kemény volt. Ráadásul maga a stílus is ritka. Korhatáros fantasy, amiben fröcsög a vér. Az utóbbi években a fantasy-k, mind a gyerekeknek szóltak. Viszonylag kevés olyan fantasy volt, ami korhatáros lett volna. Ezen okok miatt vártam nagyon a filmet. És emiatt csalódtam is benne. Bár volt benne vér rengeteg, és meztelen nők is, de a történet (a forgatókönyv) rossz lett. Nincs módunk megismerni sem a világot, sem magát Conan-t.  Conan nagyon jó, amikor harcol. A koreográfusok jól dolgoztak. Ám amikor nem kell harcolnia, akkor unalmas és jellegtelen. Ez nem Momoa hibája, ő tud jó lenni. A rendező és a forgatókönyvíró hibája. A látvány is pazar, bár tegyük hozzá, szerettem volna kicsit megismerni jobban a világot. Különleges épületeket, nyüzsgő városokat. De semmi. Csak megy egy hatalmas harcos egy karddal, és bosszút áll a faluja, szülei gyilkosán. A film csalódás hát, az elvárásaimhoz képest, de a kritikai fogadtatáshoz képest nem. Sokkal jobban lehúzták ezt a filmet, mint amennyire megérdemelte. Lehetett volna sokkal jobb, ez tény, de azért meg lehet nézni.

 

Amiket nem láttam:

Nagyjából azokat a filmeket néztem meg moziban a nyáron, amik érdekeltek. A többi film annyira nem érdekelt, ezért sem néztem meg őket. Talán amikor kiadják őket DVD-n, megnézek egy-kettőt. Talán néhányat majd egy pár év múlva a TV-ben fogok.

Ami biztos, hogy érdekelne, az a Kung Fu Panda 2. Nagyon jó kritikákat kapott a film, sokan állítják, még az első résznél is jobb. A másik a Pixar Verdák 2.-je. Kicsit kevésbé pozitívak a kritikák. A Pixar leggyengébb alkotásának tartják. Persze eddig minden Pixar film nagyon erős volt, így minden filmnek dicséret lehet, ha beillik a Pixar repertoárba, még ha a legutolsó, akkor is. Szóval ezt a filmet is meg akarom nézni valamikor.

Van egy-két komolyabb alkotás, aminél nem a látvány a lényeg. Ilyen az igazság ára című krimi, a Hanna című dráma-akció, amiben egy kislány egy profi bérgyilkost alakít, vagy a Hallgatás törvénye, ami egy Oscarra is jelölt film, az amerikai „redneck”-ek életét mutatja be. Az élve eltemetve című film pedig egy koporsóban játszódik az elejétől a végéig. Ezeket a filmeket is megnézném.

Ezután jön a vígjáték kategória. Az utóbbi években ez a legkevésbé szeretett filmes kategória nálam, a horror mellett. Talán a sok silány alkotás miatt.  Jó vígjátéknak tartják a Förtelmes Főnökök című filmet. Azt megnézném. Elmegy egynek vígjáték a Rossz tanár, amiben Cameron Diaz egy igazi suttyó tanárt alakít. Silány lett a Másnaposok 2., úgy ahogy van az első rész megismétlése új helyszínen, a Mr. Popper pingvinjei, Jim Carrey legújabb agymenése, A gondozoo, amiben Kevin Jamesnek az állatkerti állatok adnak csajozási tanácsokat. Szintén gyenge a Koszorúslányok, ami a Másnaposok csajos verziója. Ezeket a filmeket biztosan nem fogom megnézni. Ahogy a gyengécske romantikus-vígjátékot a Tom Hanks és Julia Roberts főszereplésével készült Larry Crowne-t sem, amiben Tom Hanks ötven évesen újra főiskolára kezd járni, ahol bele szeret az egyik tanárnőjébe.

Van még két mese, amiről nem beszéltem. Az egyik a Micimackó. Pozitív kritikákat kapott, de nekem soha sem volt kedvencem ez a mese, így kimarad. A másik a Hupikék törpikék, amit viszont szerettem gyerek koromban, de ez pedig a negatív kritikák miatt marad ki. Áprilisban volt még egy tini-horror - Alkonyat klón - a Lány és a farkas. A piroska és a farkas feldolgozása, kicsit Alkonyatosan. A kutyát sem érdekelte.  A horror filmeket egy film képviselte, a Frászkarika. Erről semmit sem tudok, csak azt, hogy egy remake, egy amúgy nem túl híres filmről. A kritikák jók, szóval, akik szeretik a horror filmeket, azoknak szerintem bejönne. Én biztosan kihagyom.

 

Ennyit a nyár filmjeiről. Írok majd az ősz és téli filmekről is. De alább még olvashattok egy box-office elemzést.

 

 

Box office:

Idén három film is átlépte a bűvös egy milliárdos határt. Harry Potter, Jack Sparrow, és Optimus Prime. Ne is beszéljünk róluk többet, hatalmas siker mindhárom. Valamilyen formában folytatni kell, bár egyiket sem lesz egyszerű. Depp már nem akar több folytatást, ahogy Michael Bay, és J.K. Rowling sem. Így valamilyen spin-offokat kell kitalálni. Biztos lesznek, túl nagy kincses bánya ez a három alkotás, ahhoz, hogy kihagyják a folytatás lehetőségét.

Anyagilag nagyon sikeres filmek lettek a következő alkotások: Kung Fu Panda 2., Halálos Iramban – Ötödik sebesség, Másnaposok 2., Hupikék törpikék, Koszorúslányok, Rossz tanár, Förtelmes főnökök. Ezeknek a filmeknek minőségüktől függetlenül is jön a következő részük. Szintén sikeres lett a Thor, és az Amerika kapitány is. Jöhet az Avengers. A majmok bolygója is kasszákat robbantott, szóval ennek is jöhet egy újabb része. Ha megtartják a színvonalat, akkor egy nagyon jó, új franchise alakulhat ki a sztoriból, a Batman mintájára.

Sikeres lett még a Rio, a Super 8, és a Forráskód is, de ezeknek a filmeknek stílusuknál fogva nem lesz folytatásuk.

Szerényebb anyagi sikert értek el, de még mindig sikeresek a Verdák 2., Az X-men – Az elsők, a Mr. Popper pingvinjei, a Paul, és a Hanna. Ezek közül egyedül az X-men-nek lehet folytatása, a többinek nem valószínű.

Anyagilag nullázott, vagy a marketing költségeit még el is bukta A lány és a farkas.

Anyagi bukták: Frászkarika, Az igazság ára, Gondozoo, A pap, Larry Crowne, Micimackó.

És van három megabuktánk, ahol közel 100 millióban számolható a bukás: A zöld Lámpás, a Cowboyok és űrlények, és a Conan.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jasonfilm.blog.hu/api/trackback/id/tr1003225921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása