HTML

Jason film

Ezen a blogon a véleményemet fogom megosztani az olvasóimmal azokról a filmekről amiket láttam. Igyekszem a film tartalmáról nem beszélni, hogy azok is el tudják olvasni az írásaimat, akik még nem látták az adott filmet. Ha a film tartalmáról lesz szó, akkor azt SPOILER jelzéssel fogom ellátni. Box-office adatokat is szerepeltetek a leírásokban. Jó szórakozást!

Friss topikok

  • Jason19: Kervajfog: a el tudsz vonatkoztatni a regényektől, és úgy ülsz le a film elé, hogy nézel egy kis k... (2011.09.14. 23:17) Conan, a barbár
  • oroberto: Én is megnéztem a filmet moziba a látvány miatt. Részben egyetértek veled Jani az eleje tényleg jó... (2011.07.13. 13:03) Transformers 3
  • kolomparrodrigo: napirajz.hu/archives/2006/04/06/1427942/ :) Nem tudtam kihagyni... (2011.07.02. 17:07) Transformers 2 - A bukottak bosszúja
  • szaszab: te tudsz vmit? fogadjunk szereztél egy deloreantet és megyünk 2015 be egy szépség klinikára mint B... (2011.06.28. 23:56) Francia kapcsolat
  • szaszab: @Jason19: tudom azért írtam :D (2011.06.28. 23:52) Piranha 3D

Linkblog

Francia kapcsolat

2011.06.28. 00:41 Jason19

Ma este a Francia kapcsolat (1971) című filmet néztem meg. Láttam már régebben, de most újranéztem. Semmire sem emlékeztem a filmből szóval érdemes volt újranézni.

William Friedkin rendezte, akinek ez a film mellett, még egy klasszikus alkotása volt, az Ördögűző. A Francia kapcsolat az 1972-es Oscar átadón 5 szobrocskát is besöpört, szóval abban az időben nagy durranás volt. A film, és a rendezés mellett a vágás, a forgatókönyv, és Gene Hackman alakítása is szobrot ért. Hackman mellett kiemelkedő alakítást nyújtott Roy Scheider (A cápából ismerhetitek) is. Mai szemmel nézve az alkotást persze nem olyan pörgős, mint egy Transformers. Egy fórumon egy fiatal fórumozó azt írta a filmről, hogy az első 45 percben halálra unta magát, az utolsó 1 órában szimplán csak unatkozott. Nos, én ennyire nem vagyok már fiatal, vagy egyszerűen tudtam élvezni, de nem unatkoztam egy percet sem. A vége pedig tényleg felpörög és láthatunk benne egy nagyon nagy üldözéses jelenetet. Állítólag Friedkin-nek nem volt pénze lezáratni azt a New York-i utcát, ezért spontán vették fel a kaszkadőr jelenteket, és az ütközések valódiak voltak, olyan New York-i autósokkal, akik nem is tudtak a forgatásról. Utólagosan a kártérítéseket kifizetni lehet többe került, mintha lezárták volna az utcát. Akár igaz, akár „urban legend”, az autós üldözés jól sikerült. A zene rendkívül minimalista, de a krimi műfajához tökéletesen passzol. Jimmy „Popeye” Doyle egy elég szakadt zsaru, aki iszik, lezüllött, de egy bulldog módjára kergeti a drogbárót. Az ő tökéletes ellentettje a bűnöző, aki elegáns, kimért, és rendkívül ravasz. A kettejük különbözőségét tökéletesen visszaadja az a jelenet, ahol a Francia egy elegáns étteremben ínyencségeket ebédel, miközben a hideg utcán dideregve, száraz pizza szeletet zabáló Doyle figyeli őt. A „Popeye” becenevet nem tudom miért fordították a magyarok „bagolyra”, de ettől eltekintve a szinkron nagyon jól sikerült. Összességében elmondható, hogy ez a film pont olyan volt, ahogy egy 40 éves krimit elképzelünk. Egy olyan krimit, ami abban az időben azért 5 Oscar-díjat nyert.

www.imdb.com/title/tt0067116/

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jasonfilm.blog.hu/api/trackback/id/tr243020530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaszab 2011.06.28. 14:13:49

hát igen janikám fiatalabbak már nem leszünk.
a mai generáció majd megnézi a remaket jason stathammel vagy egy másik manapság divatos akció ficsúrral.

Jason19 2011.06.28. 23:15:12

Amit mondasz abszolút reális. A remake. Fiatalabbak már nem leszünk? ki tudja. :)

szaszab 2011.06.28. 23:56:45

te tudsz vmit? fogadjunk szereztél egy deloreantet és megyünk 2015 be egy szépség klinikára mint Brown doki...
süti beállítások módosítása